Promotiemateriaal: wat werkt en wat niet?

In deze blog hebben we het over promotiemateriaal. Het is als bedrijf belangrijk om te weten wat werkt en wat niet. Je wilt immers je investering terugverdienen. Als je van plan bent om binnenkort promotiemateriaal aan te schaffen, is de informatie gegeven in deze blog te gebruiken om inzicht te krijgen. Hiermee doelen we op inzicht in de kenmerken van een goed promotieproduct en even belangrijk de kenmerken van een slecht promotieproduct.

Promotiemateriaal: wat zijn goede kenmerken?

De kenmerken van goede promotieproducten hebben allemaal een rode draad. Dit is namelijk het feit dat promotiemateriaal deel van iemands leven moet worden wil het effect hebben. Dit klinkt heel overdreven maar denk bijvoorbeeld aan een pen. Elke keer als bijvoorbeeld een klant iets op moet schrijven, zal het logo op de pen hem/haar terug laten denken aan je bedrijf. Natuurlijk zijn er ook nog gradaties binnen promotiemateriaal. Een pen wordt weleens kwijtgeraakt door de klant. Waardevollere spullen zullen klanten echter langer meedragen. Bijvoorbeeld de powerbank. Dit product is net iets te waardevol en handig voor een klant om te laten slingeren.

Wat zijn de slechte kenmerken?

Er zijn verschillende slechte kenmerken waaraan je slecht promotiemateriaal kunt herkennen. Wanneer promotiemateriaal waarschijnlijk niet gebruikt gaat worden, is de investering redelijk kansloos. Wanneer je als bedrijf shirts aan klanten weggeeft is de kans dat een klant daadwerkelijk het shirt gaat dragen heel klein. Zoals eerder gezegd, is een veelgebruikt item zoals een pen wel effectief. Het belangrijkste kenmerk van goede promotieproducten is dus dat het echt gebruikt moet gaan worden. Verder is de kwaliteit ook een belangrijke factor. Kijk dus niet altijd alleen maar naar de prijs maar ook naar kwaliteit. Als je de beoordelingen leest, kun je bijvoorbeeld een redelijke conclusie trekken. Bovendien komt het vaak voor dat (te) goedkope promotieproducten vaak slechte kwaliteit hebben. De kwaliteit lijkt natuurlijk niet heel belangrijk op het eerste gezicht. Het tegendeel is echter waar. Als je pennen weggeeft aan klanten die na een week kapot gaan of op zijn, dan zal de klant ongetwijfeld de link met je bedrijf leggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>