4 tips om efficiënter te werken

Binnen elk bedrijf is het van belang dat er effectief en efficiënt gewerkt wordt. Alleen dan kunnen de beste resultaten behaald worden. Helaas wordt er niet altijd overal even efficiënt gewerkt. Wil je dit verbeteren bij jou op de zaak en wil je ervoor zorgen dat jouw medewerkers betere resultaten kunnen behalen? Dan kun je vast wel wat hulp gebruiken. In dit artikel lees je dan ook 4 tips die ervoor kunnen zorgen dat er efficiënter gewerkt kan worden.

1. Plannen en lijstjes

Om goed te kunnen werken is het belangrijk dat je alle werkzaamheden kunt uitvoeren die je op een dag wilt en moet uitvoeren. Maak daarom gebruik van een duidelijke en overzichtelijke planning. Daarin kun je alle taken vastleggen die je wilt doen en alle afspraken in zetten. Door met lijstjes te werken en deze af te werken kun je een gevoel krijgen dat je ook lekker bezig bent. Het afstrepen van de werkzaamheden zorgt er ook voor dat je overzichtelijk hebt wat er nog moet gebeuren. Er zijn nog veel meer tips voor een goede planning. 

2. Uren in een app

Om de uren van werknemers goed te kunnen registreren kun je gebruik maken van de urenregistratie voor werknemers app. Met deze app kunnen de werknemers op elk moment van de dag vastleggen welke tijd ze hebben besteed aan bepaalde werkzaamheden. Voor het bedrijf heeft dit als voordeel dat er sneller overzichtelijk is welke werkzaamheden gedaan zijn op welk moment en hoeveel tijd er aan besteed is. Dat geeft meer inzicht en zorgt voor meer efficiency.

3. Kort en bondig

Zorg ervoor dat je zo min mogelijk e-mails hoeft te versturen en probeer in een overleg het doel voor ogen te houden. Door kort en bondig te zijn in de verslagleggingen die je hiervan doet, kun je veel tijd besparen en veel efficiënter te werk gaan. Veel e-mailen, bellen of whatsappen kan ervoor zorgen dat je over een hele dag gezien veel tijd verliest. Maak daarom een lijstje met dingen die je wilt bespreken en handel dit in 1 keer af.

4. Verslaglegging

Wat ook belangrijk is, is het gebruik maken van een overzichtelijke en duidelijke verslaglegging. Doe dit door het automatiseren van werkzaamheden en door het digitaliseren van documenten. Zo kun je sneller en effectiever werken en is het ook mogelijk om sneller informatie op te zoeken wanneer dat nodig is. Door digitaliseren en automatisering heb je ook minder papier nodig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>